Razzle Blades: een A-109 in felle kleuren

Beauvechain

donderdag, 10:00 - 18:00
28/01/2021

Beauvechain, donderdag 28 januari. Het is onder een aanhoudende regen dat de afdeling Imago & Public Relations (IPR) ons verwelkomt in de 1ste Wing te Beauvechain. Ondanks de onophoudelijke regen zullen wij, met mondmasker en capuchon, de presentatie bijwonen van de nieuwe decoratieve beschildering van de Agusta ” H-46 ” van het A 109 Demo Team. Het is een speciale, kleurrijke beschildering, aangebracht ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van de Belgische Luchtmacht. De schilders van de 1ste Wing hebben, naar een project van Jeroen Van Veenendaal, prachtig werk geleverd. De Commandanten vliegers Jo Jacobs en Stijn Soenens, die bij het Europese publiek al bekend zijn om hun opmerkelijke prestaties op de A-109, zullen dit seizoen de piloten zijn van deze robuuste helikopter. Beiden zijn instructeurs bij het 17de Smaldeel van de 1ste Wing, en het is te hopen dat de covid snel zal verdwijnen en ons de gelegenheid zal geven om hen te bewonderen tijdens evenementen van de Luchtmacht in België, waarvan het hoogtepunt de Belgian Air Force Days in Florennes zouden moeten zijn, gepland voor 26 en 27 juni 2021. Laten we dat maar hopen… Serge Nemry.

1. Opening van de deuren van de shelter.

2. Razzle Blades komt tevoorschijn uit de mist…

3-4. Razzle Blades, een succesvol ontwerp.

5. Piloten en mecaniciens.

6. Jo en Stijn.

7. Met de WINGS, is het leuker!

8. De shelter wordt verlaten.

9. Klaar om op te stijgen.

10. De wolf, embleem van 1 Wing.

11. Overvlucht bij lage snelheid en op geringe hoogte.